четвъртък, 28 май 2009 г.

Седемте скъсайнервички в ПР-а

Скъсайнервичките са онази част от диалектиката, която някой тотален гадняр е поставил като минирани полета, накъдето и да се обърнеш- от спуканата опаковка на прясното мляко, опикаващо кварталния магазин, през спирането на тока, точно когато си в асансьора между етажите, та чак до Светая Светих- мястото на нашата кариера. Скъсайнервичките са буквално навсякъде и от опит знам, че са отегчаващо упорити и без грам фантазия.

Вярно е, че някои ги възприемат като необходимото зло, но в някои случаи, особено, когато си загубил всякакво чувство за хумор, скъсайнервичките могат да те доведат до трайно обезумяване.

И понеже, както казахме, те са навсякъде, значи има ги и във фамозния ПР. И без значение дали работите за някой клиент или пряк началник, нещата винаги са едни и същи:

Скъсайнервичка 1: Суетата на отделния субект
Той е толкова суетен, че твърде често поставя собственото си отразяване над имиджа на организацията, която представлява. Това е порочна практика, но как да му кажеш, че греши? Не, че не си го правил, но това винаги е криело сериозен риск от бракоразводно дело.

Скъсайнервичка 2: Аз всезнайко съм голям
Той много често е такъв всезнайко, че не те оставя да си вършиш работата и непрекъснато ти се бърка, като дава “блестящи” идеи, които много държи да бъдат реализирани. А после, когато нещата се омажат, търси отговорност от теб.

Скъсайнервичка 3: ПР-ът обича секретарките
Той се занимава с толкова значими неща, че когато му обясняваш, че комуникациите са критично важни за неговата дейност, той се усмихва със снизхождение. За него ПР-ът е нищо повече от отлично средство да намери работа на своята любовница или секретарка. А той ще продължи да се занимва дълбокомислено с наистина “важните” неща, на които се е посветил.

Скъсайнервичка 4: Смелите идеи остават само на хартия
Той е много смел, но само на думи или около масата за заседания на чаша топло кафе. Тогава целият свят е коленичил в краката му. Но, когато яйцето му дойде до...знаете докъде :))), той моменталически препоръчва да оставите смелите идеи за по-подходящи времена и да действате благоразумно.

Скъсайнервичка 5: Кои са най-големите клюкарки
Той и неговите подчинени ви имат за двоен шпионин и потенциален конспиратор :))) Смятат ви за клюкарката, която ще издрънка на първия срещнат журналист, всичко което е чула на тъмно. А, по ирония на съдбата, щурчето, което “пее на ушенце” винаги се оказва друго- сред най-доверените лица.

Скъсайнервичка 6: Ама, какво е това ПР-ът, бе
Много мразя да говоря с хора, които не могат и не могат, и не могат, и не могат, и не могат, и не могат... просто не могат да разберат какво работя.

Скъсайнервичка 7: Кръглата папка и метаморфозата на добрата идея
Винаги ще се намери някой, който да каже, че вашата идея не струва. И понеже в ПР-а, за незрящите, много често единственото доказателство, че дадена идея заслужава внимание, минава през нейното реализиране, то посещението й в РЕЦИКЛЕ БИНЕ е често явление. А тя беше гениална, мамка му! Оказва се, че разликата между добрата и лошата идея е в кошчето за отпадъци.

To be continued...



Бойко Христов

Няма коментари: