сряда, 25 януари 2012 г.

Преди употреба прочетете рецензията!

Горе-долу по този начин звучи представянето на една от най-интересните маркетингови идеи на българския пазар през последно време.
(в-к "Дневник")
.
От няколко месеца люби-телите на четенето могат да си купят романа "Празно-луние" от... аптеките. В търсене на нов подход към привличането на клиентите, авторът Ивайло Гогов и PR екипът му решиха да прескочат традиционния начин на продажба.
.
Докато в книжарниците всяка книга е заобиколена от десетки други от същия жанр и се бори за вниманието на хората, в аптеката тя се откроява. Предизвикателството към потребителите е повече от ясно - здрав дух в здраво тяло. Самата книга "Празнолуние" е представена като първата хранителна добавка за душата, която премахва скуката и лошото настроение.
.
Идеята за нестандартния подход е на управителя на PR агенцията No Limits Group Бойко Христов, който обяснява, че е търсил именно изненадата. "Кучето на Павлов и учението за условния рефлекс не са неотменим постулат на маркетинга и маркетинговите комуникации, както считат мнозина специалисти. Повечето от тях смятат, че когато някой ожаднее, в неговите представи веднага светва червената лампа на грижливо имплантирания в главата му от тях образ на изпотената бутилка бира. За добро или лошо, обаче, духовният мир на човека е далеч по-сложно устроен и много по-често значение за повишаване на потреблението има не създаването на стереотипи, а афицирането с нови и нестандартни решения", каза Христов за "Дневник".
.
Резултатите са на лице. Над 200 броя от книгата, която се разпространява в аптеките "Адонис", вече са продадени. Управителят на веригата Георги Калинов тълкува успеха на новосъздадения "Щанд на душата". "Без значение от неговата литературна стойност, шансовете му за покупка от пренаселените със стотици други заглавия рафтове на книжарниците са значително по-малки в сравнение с възможностите, които откриха пред него аптеките. При нас книгата заема централно място, отличава се и оригиналната закачка с артикулирнето й като първата хранителна добавка за душата. Предизвиква значителен интерес от страна на нашите клиенти."
.
Той е доволен от интереса на клиентите към новия продукт. "В моите аптеки много често влизат хора, които идват да си купят лекарства за тялото, без да осъзнават всъщност, че не тялото, а душата им има нужда от лечение. Никой досега не е успял да оздрави душата с лекарства. Това е нишата за нашия Щанд за душата", добави Калинов.
.
Христов обясни за "Дневник", че идейният подход вече привлича и други автори на книги за душата. Сред тях е продуцентът и бивш телевизионен водещ Къци Вапцаров. Той е представил в аптеките от веригата три свои произведения. Рок певицата Милена пък "лекува" с последния си албум. Така новаторската маркетингова мисъл може да се превърне в прозорец на българското творчестество и да даде път на родните творци.

1 коментар:

супермаркет каза...

Много интересна стратегия! Честно казано не бих предположила, че подобно нещо ще има успех. Е, аз разбира се не съм маркеторог :) Но много се радвам когато някой внесе свежа идея в нашата сива държава и безцветен бизнес. Радват ме такива иновативни идеи. Смятам, че е много подходящо да има книги за душевното здраве в аптеките - нещо като излекувай тялото и душата си. Но да се продават музикални албуми - все още ми звучи странно и необичайно :)